pioter50 prowadzi tutaj blog rowerowy

Spacerkiem przez Góry Stołowe do Polanicy i Kłodzka

• Sprzęt Fuji
Niedziela, 30 marca 2014 | dodano: 30.03.2014

Nie zliczę, ileż to razy zjeżdżałem z Karłowa przez Ostrą Górę do Machova i czeskich Polic.Zawsze obiecywałem sobie, że kiedyś podjazdę w drugą stronę, jednak dopiero dzisiaj zrealizowałem ten zamysł.Później poniosło mnie do Polanicy i do Kłodzka.Nie planowałem tego.Samo tak jakoś wyszło...Była to naprawdę spacerowa, niedzielna rundka.Pomimo że późno wyjechałem z domu i nie śpieszyłem się, spokojnie wróciłem do domu na długo przed zachodem Słońca.
Jutro zamieszczę jakieś fotki i może coś jeszcze dopiszę,Dzisiaj tylko mapka trasy.

Za czeskimi Policami zaczęlo się...

Miejscami nie było asfaltu, tylko kamień podkładowy.

Resztki śniegu przy drodze do Karłowa.

Szczeliniec

Na szczycie Sczelińca coś mocno połyskuje.Nie udaje mi się tego zidentyfikować.

Widać turystów na szczycie Szczelińca...

...i wspinaczy.

Bez fotki tego "kamyczka" cała wycieczka nie była by ważna.

Zjazd do Radkowa

Zamek w Ratnie Dolnym

Bazylika w Wambierzycach

I znowu pod Górkę.Droga do Polanicy

W Polanicy

W drodze do Kłodzka focę jakiegoś smoka...

Twierdza Kłodzka widoczna jak na dłoni

Kategoria 150 i więcej, Czechy, Góry Stołowe

I znowu płasko

Czwartek, 27 marca 2014 | dodano: 27.03.2014

Taka sobie rundka po płaskim.Ma to o tyle dobre strony, że na płaskim trzeba cały dystans kręcić.W górach połowa dystansu to jazda z górki a  Artur zwykł mawiać, że jazda z górki to wietrzenie jaj a nie trening. Dziś więc tego wietrzenia jaj było niewiele...;)

Kiepsko wygląda zalew w Sulistrowiczkach...

Płasko

Środa, 26 marca 2014 | dodano: 26.03.2014

Po pracy postanowiłem pokręcić trochę po płaskim.Wszystko szło fajnie dopóki nie spotkałem znajomego kolarza, który zamiast tylko rzucić mi "cześć" i pojechać swoim tempem, przyłączył się do mnie bo znamy się i kiedyś zdarzyło się nam zrobić kilka tras i teraz chciał pogadać, ale....Musiałem przez to całą drogę do miasta z nim jechać.On na kolarzówce a ja na swoim ciężkim Lincolnie.Tym sposobem zmuszony zostałem do jazdy w zupełnie innym stylu niż to sobie zaplanowałem, z czego jestem bardzo niezadowolony.Mam inne priorytety i szybka jazda nie jest mi do niczego potrzebna.Bardzo więc Was wszystkich proszę, kiedy mnie spotkacie na trasie, nie dojeżdżajcie do mnie, nie zagadujcie nie próbujcie jechać ze mną, bo zmusza mnie to do jazdy innej niż bym chciał.Ja nie szukam towarzystwa, wręcz przeciwnie,.Najlepiej wyprzedźcie mnie i jedźcie sobie dalej swoim tempem a mnie pozwólcie jechać tak, jak chcę.

Teraz kilka fotek z telefonu.

Trafiam na trening Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego.

Wiosenna rundka ;)

Wtorek, 25 marca 2014 | dodano: 25.03.2014

Do południa, kiedy byłem w pracy, pogoda zdawała się mówić, że dzisiaj też nie będzie jazdy.Zacząłem więc układać sobie na popołudnie plan rozkosznego leniuchowania.Po południu jednak pogoda zmieniła się i trzeba było porzucić pierwotny plan na dziś, który zakładał lenistwo.Przykra to niespodziewana zmiana planu ale cóż, człowiek musi być elastyczny, gotów na niespodziewane zmiany.Po pracy więc nie pojechałem do domu, tylko od razu zrobić zwyczajową rundkę do Wałbrzycha i Unisławia.Garmina nie zabrałem a w telefonie zapomniałem włączyć zapis trasy, więc mapki nie będzie.Po co zresztą robić mapkę, skoro tę trasę robię prawie za każdym razem...
Prawdziwie wiosenna była ta dzisiejsza rundka ;) Tylko spójrzcie.Fotki z telefonu...

Wiosenny widok Gór Suchych

Widok na Wałbrzych

Ta ciężarówka ledwie wyhamowała przed stojącą osobówką.Widać ślad ostrego hamowania.Dosłownie paliła się guma...

Kralova Studanka

• Sprzęt Fuji
Sobota, 22 marca 2014 | dodano: 22.03.2014

Doczekałem się zamówionych do szosówki, nowych opon.Czegoś chyba niedopatrzyłem zamawiając je, bo zamiast rozmiaru 23C, dostałem 25...Wiele polskich dróg ma nie najlepszą jakość, więc może troszkę grubsze opony w tym roku poprawią mi komfort jazdy szosówką .Skoro dla Lincolna pierwsza trasa na nowych kołach musiała mieć nie mniej niż 100km, to już dla szosówki na nowych oponach nie mniej niż 200km-pomyślałem sobie i na sobotę takiej długości trasę postanowiłem zrobić.Miałem pojechać na Szosę Stu Zakrętów i Polanicę, ale trasę tę zaproponowałem kolegom, którym odradziłem planowany przez nich wyjazd do Karpacza na ten dzień, ze względu na zapowiadaną, niepewną pogodę w Karkonoszach.Postanowiłem wymyślić coś innego.Przypomniałem sobie, że do Kralovej Studanki, z Bernatic, wiedzie inna droga niż ta, którą dotychczas jeździłem.Jeżdżąc na Pradziada, zawsze jechałem przez Zulovą i Jeseniki.Na mapie znalazłem trochę dłuższą, ale nieznaną mi drogę przez Vidnavę i Vrbno pod Pradedem.Przez chwilkę mignęła mi myśl, żeby przy tej okazji wjechać też na Praded ale szybko ją porzuciłem.W tym roku mam już przejechanych sporo kilometrów, ale tylko jedną trasę 200km.Uważam więc, że troszkę za wcześnie na trasę 300km.Nie to, żebym nie czuł się na siłach przejechać takiego dystansu.Po prostu jestem zwolennikiem stopniowego, długiego przygotowywania organizmu do długich tras.Praded stał tam, zanim ludzie wymyślili dla niego nazwę i pewnie będzie jeszcze długo po tym, jak ludzkość przestanie istnieć na tej planecie, nie ma więc pośpiechu, zdążę wjechać na jego szczyt.
Wstałem jak zawsze bardzo wcześnie, ale zanim się wygrzebałem, zrobiło się zbyt późno, jak na taką trasę, postanowiłem więc, że do Kralovej Studanki pojadę rowerem ale powrót rowerem będzie "tylko" do Kamieńca Ząbkowickiego bo po prostu zabraknie mi dnia, wszak jest to tylko wycieczka a nie wyścig.Mam zamiar jechać nie za szybko, uważnie rozglądając się, zwłaszcza na drogach, którymi miałem jechać pierwszy raz.
Przeciwny wiatr dał mi się we znaki na trasie do Studanki.Na szczęście najgorsze podjazdy wiodły przez gęsty las, który dał osłonę od wiatru.Najgorzej było na odcinku z Vrbna pod Pradedem do Kralovej Studanki.Na tym, dość łagodnym podjeździe o długości około 8km, wściekły wiatr prawie zatrzymywał mnie w miejscu .W Kralovej Studance zjawiłem się około godz 15 i miałem przejechane 141km.Trochę późno, nawet jak na powrót tylko do Kamieńca.Miałem tylko nadzieję, że wiatr nie zmienił kierunku, bo nie zdążę na szynobus i dodatkowo 60km będę musiał jechać po ciemku.Pospacerowałem, zwiedzając miejscowość, napiłem się doskonałej wody mineralnej ze słynnego ujęcia i czas było wracać.Zdawałem sobie sprawę, że trzeba podjechać dwa duże podjazdy: jeden na 1000 mnpm a drugi na 930mnpm.Był jeszcze trzeci podjazd w drodze powrotnej, ale tamten ma się nijak do tych dwóch, więc o nim nie wspomnę.Wiatr na szczęście nie zmienił kierunku, leciałem więc jak na skrzydłach.Kiedy zajechałem do Kamieńca, okazało się że szynobus ma 30-to minutowe opóźnienie.Czas ten zleciał niezauważenie na rozmowie z bikerem z Wrocławia, który też czekał na pociąg.
Warto było zrobić to rozpoznanie drogi do Kralovej Stodanki przez Vidnavę i Vrbno pod Pradedem.Wąskie, leśne asfaltówki, na których nie ma samochodów, piękne widoki, po drodze dwa leśne źródła, w których można zaopatrzyć się w wodę.Jedno jest przy drodze, więc zauważy je każdy, ale drugie jest bardziej w głębi lasu, więc zapatrzony w prędkości rowerzysta raczej go nie dostrzeże.Przy okazji tego wyjazdu dostrzegłem bardzo ciekawy cel, który muszę kiedyś zrealizować, ale napiszę o nim dopiero, kiedy tam pojadę.Trasa na Praded przez Vidnavę i Vrbno pod Pradedem, choć nieco dłuższa, jest o niebo łatwiejsza niż przez Żulovą i Jeseniki.Jest też o wiele atrakcyjniejsza i to własnie tamtą drogą wybiorę się, kiedy kolejny raz pojadę na Praded.Warto też bylo na spokojnie zwiedzić sobie Kralovą Studankę, na co w poprzednich wyjazdach na Praded nie mogłem sobie pozwolić.Piękna miejscowość i doskonała woda mineralna.Zadowolony też jestem z nowych opon.Co prawda są one większe niż chciałem ale akurat na tej trasie sporo było kiepskiej jakości nawierzchni.Była nawet asfaltówka posypana drobnym grysem, więc takie "terenowe" opony na szosówce pozwoliły mi na bezstresową jazdę po takich drogach.Nowo poznane drogi i dystans 216km sprawia, że postawione zadania na ten dzień zostały w pełni zrealizowane.

No to żegnajcie Pieszyce

Wjazd do Zamku Owiesno

Zamek Owiesno.Księżniczki jednak w nim nie spotkałem.

Pilnujący zamku Owiesno krwiożerczy Cerber, który za dnia zamienia się w łagodnego i przyjaznego psiaka ;)

Zamek w Javorniku, widoczny z drogi do Dziewiętlic

Droga z Bernatic do Vidnavy

Vidnava, rynek

Tego miejsca nie zobaczy rowerzysta zapatrzony w licznik...

W górach widać resztki śniegu

Super podjazd z widokami

Tu zatankowałem bidon.Drugie źródło jest wiele kilometrów dalej ale w głębi lasu.Znajdą je tylko uważni obserwatorzy

Widok z podjazdu

Takimi leśnymi asfaltówkami jedzie się wiele kilometrów.Tu jest niezły podjazd.

Asfaltówka posypana drobnym grysem.Moje nowe oponki dobrze się tu sprawdziły.

No to zaczynamy zwiedzanie Kralovej Studanki

Ujęcie wody mineralnej.Czas skosztować wyśmienitej wody.

Koniec zwiedzania Kralovej Studanki.Czas na powrót...

Na koniec jeszcze jedna fotka odległego Pradziada...Jeszcze tam wrócę.

Kategoria 1000 mnpm i więcej, 200 i więcej, Czechy

Seta po robocie

Czwartek, 20 marca 2014 | dodano: 20.03.2014

Wreszcie wczoraj przysłali mi zamówione koła do Lincolna.Dzisiaj pierwsza trasa na tych kołach i pomyślałem sobie, że najlepiej będzie po pracy zrobić rundkę o długości 100km, co by godnie rozpocząć służbę nowych kół.Test wypadł zadowalająco.Jest to w tym roku moja pierwsza seta po robocie na Lincolnie z sakwami.Wiatr oczywiście nie omieszkał przećwiczyć mnie na podjeździe z Wałbrzycha do Unisławia i chwała mu za to..Chyba jest coraz lepiej z moją formą, choć do pełni szczęścia wciąż jeszcze daleko...
Zdjęć nie ma bo po robocie czasu mało i jechałem cały czas.Z drugiej strony, miejsca te fotografowałem tyle razy...

Kategoria 100 i więcej, Rundka po pracy, Seta po robocie

Przełęcz Jugowska i Sokola

Wtorek, 18 marca 2014 | dodano: 18.03.2014

Kilka dni przerwy zdziałało cuda.Czuję się wypoczęty i jazda sprawia mi teraz więcej przyjemności.Na podjazdach czułem spory zapas energii i tempo miałem wyższe niż ostatnimi razy, choć wysiłku w jazdę wkładałem mniej energii.Tak mi się przynajmniej wydawało.
Wiatr dzisiaj nieźle mnie przećwiczył, zwłaszcza na podjeździe we wsi Kamionki.Przed hotelem Czarny Rycerz, z gospodarstwa wyskoczył na mnie jamnik i sporej wielkości rudy pies.Na jamnika nie zwracałem uwagi, choć był bardzo zajadły, ale tego dużego nie mogłem zlekceważyć, biegł prosto na mnie do ataku.Postanowiłem, że nie będzie strzelania i załatwię psa swoimi starymi sposobami.Spojrzenie, dwa gesty ręką i pies zrezygnował z ataku, choć biegł jeszcze kawałek za rowerem zdziwiony całą sytuacją.Właściwie to po co ja wożę ten pistolet, tak naprawdę nigdy go nie potrzebowałem, wożę go chyba tylko dlatego, że czasem lubię sobie postrzelać a psy to tylko pretekst hehe...
Jutro przymusowa przerwa ze względu na urodziny ojca.To jedna z tych rzeczy, które są ważniejsze od roweru.

Lekko, łatwo i przyjemnie

Poniedziałek, 17 marca 2014 | dodano: 17.03.2014

Z powodu pogody przebimbałem trzy dni.Nie powiem, podobało mi się to lenistwo.Wiatr już jednak trochę zelżał i trzeba pomału wracać do rowerowej rzeczywistości.Dzisiaj, na początek traskę po robocie ułożyłem sobie tak, żeby było lekko, łatwo i przyjemnie :)).Przy okazji przywiozłem sobie wodę z leśnego źródełka.

Przełęcz Jugowska i Sokola

Czwartek, 13 marca 2014 | dodano: 13.03.2014

Dzisiaj po pracy Przełęcz Jugowska i Sokola.Przed wyjazdem uszykowałem sobie gofra z masłem orzechowym, ale kiedy na Przełęczy Jugowskiej chciałem go skonsumować, okazało się że nie zapakowałem gofra do sakwy.Został pewnie w pracy.Byłem zawiedziony, bo liczyłem na tę przekąskę.W sakwach znalazłem jednak kilka pierników w czekoladzie, które wrzuciłem do sakwy, przed ostatnim wyjazdem na Okraj i to mnie troszkę poratowało.Jednym poczęstowałem wilczurka na Przełęczy Sokolej, który zawsze tam na mnie ujadał.Kiedy zjadł pierniczka, to przestał ujadać, tylko przyglądał mi się ciekawie, zapewne chciał następnego.-Następnym razem dostaniesz-powiedziałem do wilczurka i odjechałem.
Od Bikestacji dostałem dziś odpowiedź w sprawie zamówionych kół do Lincolna.Koła wyślą w poniedziałek/wtorek bo mają jakieś opóźnienia.No...zobaczymy.Ja jestem wyrozumiały ale...Powinni byli sami mi o opóźnieniach napisać, żebym darmo nie czekał i nie tracił czasu.Wyobrażali sobie, że będę cały tydzień siedział w domu czekając na kuriera?A może cały miesiąc..?

Na Przełęczy Sokolej ustawili jakąś artylerię, pewnie przeciw ruskim samolotom ;)

Rundka po pracy

Środa, 12 marca 2014 | dodano: 12.03.2014

No i mam zagwozdkę.Bikestacja, gdzie zamówiłem nowe koła do Lincolna, miała wysłać mi te koła w poniedziałek.We wtorek czekałem więc na kuriera, marnując czas, zamiast gdzieś pojechać.Kurier się nie zjawił, dzień zmarnowany.Dzisiaj zadzwoniłem do Bikestacji, żeby się dowiedzieć co z tymi kołami.Pierwszy gość, który odebrał telefon bełkotał coś niezrozumiale. może niewyspany jakiś.Nie wiedział o jakie koła chodzi, choć w emailu to on prowadził ze mną korespondencję.Zadzwoniłem pod inny numer Bikestacji.Gościu usiłował ustalić o jakie koła chodzi ale nie udało mu się.Poprosił żebym zadał pytanie emailem, to może łatwiej namierzą zamówienie.Wysłałem maila przed południem i do tej pory nie ma odpowiedzi.Zdaje się, że Bikestacja ma niezły bajzel.Zaczynam się zastanawiać, czy nie zerwać transakcji bo jak przyślą mi nie takie koła, jakie zamówiłem, to jeszcze będą problemy z wymianą, a.nie mam ani czasu, ani ochoty na odsyłanie mylnie wysłanego towaru i na użeranie się z tłumaczeniem nieprzytomnym sprzedawcom, że nie takie koła zamawiałem.
Tymczasem dzisiaj, po wczorajszej przerwie jechało mi się doskonale.Zastanawiałem się nawet, czy nie dokręcić do setki, bo czułem się, jakbym tylko małą rozgrzewkę zrobił, jednak pusty żołądek upomniał się o swoje prawa.Pokusa była spora, bo była by to pierwsza setka po pracy z sakwami.Trzeba jednak umieć stawiać czoła pokusom.Trzeba być cierpliwym, na wszystko przyjdzie odpowiednia pora...