pioter50 prowadzi tutaj blog rowerowy

Schronisko "Jelenka"

Niedziela, 12 maja 2013 | dodano: 12.05.2013

Rano padało ale później troszkę się przejaśniło, wziąłem więc Lincolna, żeby troszkę potrenować po okolicy i tak mnie trochę zniosło w Karkonosze...
Schronisko "Jelenka", do którego dziś dojechałem, znajduje się w Karkonoszach za Przełęczą Okraj, na wysokości 1260mnpm.Podjazd do Jelenki łudząco przypomina ten na Przełęcz Karkonoską, tylko asfalt jest o niebo lepszy.Dwa kilometry przed schroniskiem dopadła mnie ulewa a następnie gradobicie.Trzeba było delikatnie naciskać korby bo tylne koło buksowało w miejscu na gradowych kulkach, kiedy mocniej się nacisnęło na pedały.Udało mi się jednak dotrzeć do schroniska bez zatrzymywania.
Rowerzystów jak na lekarstwo.Innych turystów też niewielu, co bardzo mnie cieszy bo miałem sporą swobodę.

W Gostkowie znajduję drzewko szczęścia.To będzie dobry dzień.

Strzelam szaraka

Po czeskiej stronie za Okrajem wjazd w drogę prowadzącą do Jelenki

Kilka widoczków

Muszę tylko dojechać na tę zamgloną górkę w oddali...

...małe zbliżenie na zamglony cel w oddali

Schronisko Jelenka 1260mnpm.Pada deszcz i sypie grad a ja robię pamiątkową fotkę.To białe na asfalcie to grad...Niewiele brakowało a nie dało by się po nim wjechać bo nachylenie jest dość strome i tylne koło buksowało.Dałem jednak radę.

Czas na powrót.Zjeżdżając mogę sobie pozwolić na fotki drogi prowadzącej do schroniska Jelenka.

Fotka tego nie oddaje ale nachylenie jest prawie jak na drodze prowadzącej na Przełęcz Karkonoską

Może tu będzie można trochę lepiej ocenić nachylenie

Ta para Czechów to prawdziwi twardziele.On na plecach ma nosidło, w którym jest dziecko.Może kiedyś przez przypadek znajdą w necie tę fotkę...

Prawie jak Karkonoska...

W drodze powrotnej obowiązkowa pamiątka na Okraju.

I obowiązkowa fotka w kierunku Zalewu Bukówka.Tak to dzisiaj wyglądało.

Na podjeździe za Chełmskiem ostatni rzut oka na Karkonosze.Pogoda tam się poprawia...

Odsłonił się nawet kawałek Śnieżki

A to zrobiło się na niebie niedługo po moim powrocie...

...zdaje się, że miałem dzisiaj fart...